Palestras e Seminários

Palestrante: Alfredo Goldman

Modo: À distância

Salvar atividade no Google Calendar Seminários em Computação

Título: "Computação de Alto Desempenho: boas (para estudantes) e más notícias, e algumas direções futuras"
Palestrante: Prof. Dr. Alfredo Goldman (IME/USP)
Short Bio: Alfredo Goldman holds a PhD from INPG, Grenoble. Currently, he is an associate professor at USP. He is subject area editor of Parallel Computing.  He was co-program chair of SEMISH and the LATAM School on Software Engineering in 2022. He was the track chair of EuroPar 2017 and 2021, IEEE SCC 2020, and CARLA 2022.  He was co-program chair for workshops on SC23. His main research interests are parallel and distributed computing, scheduling, and agile methods. He is on the board of governors of the Brazilian Computer Society and a member of ACM and IEEE. He is currently TCPP chair of IEEE CS.
Resumo da Palestra: Nessa palestra vou dar uma visão geral de HPC falando como é possível colaborar com a área, assim como apresentar direções futuras.
Data/Horário: 15/05/2024, 18:00 às 19:00
Local: Online (meet.google.com/ysp-kfou-ger)